كاشت دندان

اطلاعات كامل در حوزه طراحي انواع سايت ها اعم از سايت شخصي ، شركتي ، فروشگاهي و ...

كاشت دندان

۲۱ بازديد
تكنيك كاشت دندان
با از دست دادن دندان، دندان‌هاي مجاور و يا مقابل آن معمولاً دچار نوك تيزي، انحراف و يا رويش بيش از حد مي‌شوند و در نتيجه فضاهاي خالي به جا مي‌ماند كه براي جايگزيني دندان‌هاي از دست رفته مناسب نيستند. درمان ارتودنسي براي اصلاح مشكلات فضاي خالي بين دندان‌ها انجام مي‌شود و به جايگزيني دندان از دست رفته با پروتز دندان و نيز بهبود عملكرد، بهداشت و زيبايي دندان‌ها كمك مي‌كند. كاشت (ايمپلنت) دندان براي ارتودنسي انكوريج نياز به يك رويكرد ميان رشته‌اي توسط متخصصان و برنامه‌ريزي دقيق براي دستيابي به نتايج مطلوب دارد. عمر ايمپلنت طولاني است اما ممكن است عمر آن كوتاهتر از عمر شما باشد كه خوشبختانه اين امر بسيار نادر است. نرخ از دست دادن ايمپلنت دندان، بستگي زيادي به چند فاكتور دارد: موقعيت آن در دهان چگونه است، ايمپلنت بر روي استخوان طبيعي فك قرار داده شده است يا استخوان پيوندي، بيمار سيگار مصرف ميكند يا خير.
كاشت دندان متحرك
ميزان موفقيت كلي ايمپلنت در استخوان طبيعي فك 95 درصد است اما در استخوان پيوندي اين آمار به 85 تا 90 درصد كاهش مي يابد. در صورتي كه بيمار سيگاري باشد از نظر آماري دو و نيم برابر احتمال از دست دادن ايمپلنت بيشتر از افراد غير سيگاري است.
براي انجام درمان ارتودنسي بيماران بي‌دندان بايد به يك اتودنتيست مجرب مراجعه كنيد، به خصوص اگر تعداد قابل توجهي از دندان‌هاي خود را از دست داده‌ايد. هنگام كاشت دندان با ارتودنسي، روش‌هاي مختلفي براي انجام ايمپلنت وجود دارد كه عبارتند از: ايمپلنت پس از ارتودنسي و ايمپلنت قبل از ارتودنسي.
رابطه بين ارتودنسي و كاشت دندان چيست؟
قبل از كاشت دندان، درمان ارتودنسي مي‌تواند براي آماده كردن محل ايمپلنت انجام شود.
درمان ارتودنسي مي‌تواند براي ايجاد فضا براي كاشت دندان مورد استفاده قرار گيرد.
ايمپلنت ممكن است براي انكوريج مطلق استفاده گردد.
بسياري از ايمپلنت‌هاي دندان را مي‌توان براي انكوريج مورد استفاده قرار داد.
ادغام درمانهاي ارتودنسي با طرح درمان جامع، روش مؤثري است كه مي‌تواند نتايج زيبايي و عملكردي در دندان‌پزشكي ترميمي را بهبود ببخشد.
انجام ايمپلنت پس از ارتودنسي
در بسياري از موارد، ابتدا درمان ارتودنسي انجام مي‌شود، زيرا ايمپلنت پس از نصب آن درون فك و در حين روند همجوشي ايمپلنت با استخوان، ديگر قابل اصلاح و تغيير نخواهد بود. بنابراين، دندان‌ها نياز به جابجايي دارند تا فضاي لازم براي كاشت دندان ايجاد شود. برخي از ارتودنتيست‌ها بر اين باورند كه اگر ابتدا ايمپلنت انجام شود و سپس از درمان ارتودنسي براي حركت دندان‌هاي مجاور ايمپلنت استفاده شود، ايمپلنت در بهترين موقعيت ممكن قرار خواهد گرفت.
هزينه كاشت دندان
انجام ايمپلنت قبل از ارتودنسي
در برخي شرايط، ممكن است لازم باشد تا ايمپلنت دندان قبل از درمان ارتودنسي انجام گيرد. به عنوان مثال، اگر لازم باشد كه ايمپلنت به عنوان انكوريج عمل كند تا ارتودنتيست بتواند نيروي كافي براي تغيير موقعيت دندان‌ها به ميزان مورد نياز را اِعمال كند، به احتمال زياد قبل از نصب بريس، جراح دهان و دندان ايمپلنت دندان را انجام خواهد داد. همچنين، اگر دندان‌هاي مجاور ايمپلنت نيازي به درمان ارتودنسي ندارند، بيمار ممكن است ابتدا ايمپلنت دندان را دريافت كند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.