ايمپلنت

اطلاعات كامل در حوزه طراحي انواع سايت ها اعم از سايت شخصي ، شركتي ، فروشگاهي و ...

ايمپلنت

۲۲ بازديد
ايمپلنت ارزان
ايمپلنت دندان چيست؟
ايمپلنت دندان نوعي پايه تيتانيومي سازگار با سلول هاي بدن است. از ايمپلنت هاي دنداني به عنوان جايگزيني مناسب و دائمي به جاي يك يا چند دندان از دست رفته استفاده مي شود. پس از قراردادن ايمپلنت توسط دندانپزشك در داخل استخوان فك، با استخوان سازي سلول هاي استخوان ساز در سطح ايمپلنت، استخوان فك به ايمپلنت جوش مي خورد. فرآيند جوش خوردن معمولا ۳ تا ۴ ماه طول كشيده، سپس قسمت تاج و روكش دندان ساخته شده و بر روي پايه قرار مي گيرد.
از دست دادن يك يا چند دندان تاثير به سزايي در چهره و مهم تر از آن در روحيه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ايمپلنت هاي دنداني ميتوان علاوه بر بازيابي توانايي جويدن طبيعي، چهره طبيعي و زيبايي لبخند را نيز به فرد بازمي گرداند.
كاشت ايمپلنت در خانم ها از سن ۱۵ سالگي و در آقايان از سن ۱۸ سالگي امكان پذير است.
جنس ايمپلنت دندان چيست؟
جنس ايمپلنت معمولاً از فلزات مختلف و يا سراميكهايي با ساختار مشابه استخوان است كه با بافتهاي بدن سازگاز هستند. در حال حاضر ايمپلنتها از فلز تايتانيوم ساخته مي شوند.
ايمپلنت هاي دنداني چگونه عمل مي كنند؟
از ايمپلنت مي توان به عنوان ريشه دندان جهت نگهداري روكش هايي كه جايگزين تاج دندان مي شوند استفاده كرد كه اين روكش ها بطور ثابت توسط سيمانهاي دندانپزشكي به ايمپلنت چسبانيده مي شوند. همچنين در مواردي كه براي دندانهاي مصنوعي فرد گيركافي در دهان نداشته باشد، مي توان از ايمپلنت به عنوان محل گير مناسبي جهت ثابت نگداشتن دندان مصنوعي استفاده نمود.
ايمپلنت دندان هزينه
مزاياي ايمپلنت دنداني چيست؟
در عين گران بودن درمان ، مزايا يي همچون راحتي، مقاومت بالا، كاربردي بودن، بازگرداندن توانايي جويدن طبيعي و زيبايي فوق العاده ، باعث ميشود تا رضايت خاطر بيماران نسبت به بريجهاي ثابت يا پرتز متحرك بيشتر شود. در صورت رعايت كامل بهداشت، اين دندان ها دائمي (Lifetime) خواهند بود.
با درمان ايمپلنت ، دندانهاي ديگر قرباني جايگزيني دندان از دست رفته نميشوند.
پايه ايمپلنت مانند ريشه دندان داخل استخوان قرار گرفته و استخوان فك به دليل ساپورت توسط ايمپلنت تحليل نميرود. بنابراين فرم صورت، كمتر دستخوش تغييرات ناشي از از دست دادن دندان ميشود.
به طور معمول عمر ايمپلنت از ساير درمانهاي جايگزين طولاني تر است و در صورت از دست رفتن ايمپلنت، امكان جايگزيني مجدد وجود دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.